Verzending & Levering

leverans i SE

Alla beställningar från € 40 kommer att levereras för € 8,95 inom svenska . Om du beställer en artikel till ett pris av 40 € eller mer, och du bor i Nederländerna, är du säker på att du levererar din beställning gratis.


Detta gäller alla adresser i Nederländerna, inklusive Wadden Islandsasdasd! Andra priser gäller utanför Nederländerna. Se tabellen nedan för mer information.


Kvällsleverans

Beställningar för vilka alla produkter finns i lager kan levereras på kvällen. Du kan välja mellan alla arbetsdagar utom den nuvarande. Du kan välja kvällsleverans under kassan. Vi debiterar € 0,95 för kvällsleverans.

Fördelarna med PostNLs kvällsleverans

Perfekt om du inte är hemma under dagen
Snabb leverans av din beställning
Leverans 5 nätter i veckan (arbetsdagar).

Leverans med GLS

Leveransen av din beställning går via vår partner GLS. I Nederländerna levererar de mellan 8:00 och 18:00 på vardagar och på lördagar mellan 8:00 och 15:00. 

Arbetsdagarna är från måndag till fredag, med undantag för helgdagar. Tyvärr kan leveranser till Belgien inte levereras på lördagar för närvarande. GLS levererar inte till postlådor. Kontrollera att ditt paket är skadat vid mottagandet. Om det verkar som om produkterna är skadade behöver du inte acceptera leveransen. Om du får problem med din beställning / produkt, snälla kontakt oss.

GLS/PostNL

                                 

                                                                          

Leveranstid

När vi har fått betalningen för din beställning, kommer vi att bearbeta och skicka dina produkter.

Om du beställer på vardagar före 17:00 levereras paketet nästa arbetsdag. Om du gör en beställning på helgen, använder vi en leveranstid på två arbetsdagar. I dessa fall antar vi att produkten finns i lager hos oss. Annars tar det tyvärr längre tid innan vi kan leverera. Vi håller dig alltid informerad via e-post.


Bijvoorbeeld:

- En beställning som görs på måndag före 17:00 levereras på tisdag.
- En order på lördag levereras därför på tisdag.

Välj din leveransdag

Altena-Web erbjuder dig, tillsammans med vår leveranspartner GLS, alla möjligheter att göra det så enkelt som möjligt för dig. På leveransdagen får du ett e-postmeddelande där vi erbjuder dig FlexDelivery Service. Du kan sedan direkt ange till GLS via den speciella webbplats som nämns i posten:


Om leveransen måste erbjudas en annan dag. Eller att det måste ordnas i en paketbutik så att den kan hämtas där


Eller att det kommer att samlas in på GLS-depot. På detta sätt kan du bestämma dig själv var och när leveransen kommer att ske.

Fraktkostnader

Eftersom produkterna vi levererar varierar avsevärt i storlek och vikt, använder vi olika priser för frakt. 

För beställningar under 40 €, 12,95 € fraktkostnader

För beställningar över 40 €, 8,95 € fraktkostnader

Följ din beställning

Du kommer att få ett e-postmeddelande med avsändningsmeddelande så snart dina produkter skickas från vårt behandlingscenter. Det här meddelandet innehåller ett GLS-spårningsnummer för din beställning samt en länk som tar dig direkt till Track & amp; Spårningsplats ger dig möjlighet att spåra din leverans. Med ditt 14-siffriga paketnummer och ditt postnummer spårar GLS paketet som är på väg till dig. På detta sätt kan du se exakt var ditt paket ligger bakom din dator. Så du är alltid medveten om den förväntade leveranstiden.

Du kan också ange på denna GLS-webbplats att leveransen kan erbjudas grannarna om du inte är hemma vid leveransen. GLS: s policy är att detta inte görs automatiskt utan bara om du uttryckligen anger detta.

Returalternativ

Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att upplösa avtalet i 30 dagar utan att ange någon anledning. Denna avkylningsperiod börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som i förväg utsetts av konsumenten och tillkännagivits till företagaren. Även om du inte är nöjd med den levererade produkten, till exempel på grund av skador eller defekter, kan du returnera produkten.

När vi får tillbaka paketet kommer vi att titta på specifika klagomål och vi kommer att kontakta dig för en lämplig lösning. Om du vill använda returalternativen kan du besöka retursidan. Här kan du fylla i ett formulär som automatiskt startar returförfrågan. Fyll i detta formulär så fullständigt som möjligt och ge ytterligare information om det behövs. Du får ett meddelande som bekräftar din begäran och ytterligare instruktioner. För alla detaljer om din ångerrätt och återlämningsalternativ, se våra villkor.


Pengar tillbaka på avkastning

Företagaren återbetalar alla betalningar som görs av konsumenten, inklusive eventuella leveranskostnader (inte returkostnaderna, såvida inte produkten är sund) som företagaren debiterar för den returnerade produkten, utan dröjsmål, men inom 14 dagar efter den dag då konsumenten avbokar den. rapporter. Om inte entreprenören erbjuder att samla in produkten själv, kan han vänta med att betala tillbaka tills han har tagit emot produkten eller tills konsumenten visar att han har skickat tillbaka produkten, beroende på vad som är tidigare. Företagaren använder samma betalningsmetod som konsumenten använde för återbetalning, såvida inte konsumenten samtycker till en annan metod. Återbetalningen är gratis för konsumenten.

Hämta efter överenskommelse

Förutom möjligheten att få din beställning levererad till ditt hem eller till en annan adress, erbjuder Plustoys.nl också möjligheten att hämta produkterna från oss.

Detta händer på vårt lager som ligger i Waalwijk. Om du vill utnyttja detta måste du boka tid. För detta kan du kontakta oss genom att ringa 0416-740039, eller genom att skicka ett mail till [email protected]

När du hämtar din beställning kan du bara betala kontant, inte med de betalningsalternativ som finns någon annanstans på denna webbplats.